Klaipėdos lopšelis-darželis „Nykštukas“
Klaipėdos lopšelis-darželis „Nykštukas“

Ilgalaikis tarptautinis STREAM projektas „Per vaikystę knygų takeliu"

„Paukštelių“ grupės vaikai kartu su mokytojomis Vilma Larkina ir Virginija Šerpetauskaite prisijungė prie ilgalaikio tarptautinio STREAM projekto „Per vaikystę knygų takeliu“, kurį organizavo Vilniaus lopšelis - darželis „Gabijėlė“. Projekto metu vaikai plėtė žinias apie juos supantį pasaulį pasitelkiant pasakas ir STREAM ugdymo metodą. Dėmesingai klausydami pasakų ir jas aptardami, reflektuodami vaikai ugdėsi sakytinę kalbą, plėtė žodyną, gilino žinias apie gyvūnus, gamtą, erdves ir reiškinius. Šios veiklos skatino vaikų smalsumą, kūrybiškumą, emocinį sąmoningumą ir socialinius įgūdžius. Pasakos padėjo vaikams geriau pažinti ir įvardyti jausmus, suprasti vertybes, tokias kaip draugystė, kantrybė, rūpestis ir pagarba. Grupinės veiklos, švenčių kūrimas, žaidimai ir bendros iniciatyvos, kaip „Bipliotekos“ įkūrimas, mokė bendradarbiauti, prisiimti atsakomybę bei stiprino gebėjimą dalintis. Išreikšti save ir lavinti vaizduotę vaikai buvo skatinami meninės raiškos priemonėmis - nuo piešimo iki muzikos. Veiklos, susijusios su gamta, gyvūnais ir aplinkos tyrinėjimu (pvz., šviesos stalas, edukacijos apie pelėdas), lavino vaikų gebėjimą stebėti, tyrinėti, loginį mąstymą.

Pasakų - S. Isern „Septynios Miegapelės lovelės", S. Paltanavičius „Kaip miega gyvūnai", I. Narijauskienė „Pelėdos Drūlijos Kalėdos“, L. Pauli ir K. Schärer „Piplioteka??? Lapė bibliotekoje", G. Viliūnė ,,Smiltės ir Vėjaus kelionė po Baltijos jūrą", Tony Wolf „Miško pasakos", I. Narijauskienė „Kaip pelėda Drūlija kantrybės ieškojo", K. Kasparavičiaus „Braškių dienos" -  ir kūrybinių tyrinėjimų pagalba vaikai mokėsi spręsti iškilusius iššūkius, lavino matematinius gebėjimus, skatino smalsumą ir klojo pagrindus tolesniam mokymuisi.

Autorius:
Vilma Larkina

Nuotraukos:
Vilma Larkina, Virginija Šerpetauskaitė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • Mūsų darželis
  • Priėmimas į lopšelį-darželį
Naujienų archyvas